Wednesday, April 18, 2012

salah orang aje!!

Nak dijadikan crita, td siang aku lepak2la smbil de 2 orang mamat ni bergaduh. Masalahnya yg dorang dok bergaduhnya pasal salah same sendiri. Rimas jugakla mendengarnye. Ingat nak bergurau je, tp lame2 macam gaye kasar plak. So ak dengan drastiknya mencelahla dengan ayat yg aku baru belajar minggu lepas daripada seorang brader ni. Ms aku mula2 dengar dulu, mmg sentap jgkla wlaupun xtuju kat aku, tp xtaola dorng ni sentap ke x..Aku ckp mcm ni...

" kita ni xpayah cr salah org, kalau kita cari jugak mmg jumpe pnyla walaupun pd org lain xkira bende 2 salahpun."

lps 2 aku blah cepat2, tkut gak kene hempuk. Aku bukan kenalpun dorg 2 sape. Hahaha. Tapi aku  mmg rase ayat yang aku dpt dr sorg bro aritu mmg tepatla. Kalau kita nk cr slh org, xpyh tggu lm, seminit tgkpun kita bleh  jmp slh org 2 kot. Even pd org lain mende 2 xslhpun, tp sbb kita ni nk busuk hati, mmg kita nmpak berbulu jela dgn perkara 2. So bekla kita ni bli cermin, cermin diri kita dl dh bagus sgt ke xde buat slh sblm nk cr slh org. Sape yg dh de cermin 2, blila juga cermin lg, Tapi kali ni yg besar ckit punya.Hahahaha. Harap2 kita same2 bermuhasabah..

p/s: aku dlpn suka gak cr gaduh dengan cr slh org, tp dh makin tua, makin matang ckit, so better senyap dr berckp..hahaha

No comments:

Post a Comment