Friday, April 20, 2012

CUAINYE AKU………....YA ALLAH, AMPUNKANLAH AKU..


Hari ini aku punya cabaran yang agak getir (waduh, udah gaya bahasa Indonesia). Sebabnya, balik dari solat Jumaat tadi, lepas makan semua baru aku sedar beg duit aku hilang. Maknanya, antara masa lepas aku pg kedai minum lepas Jumaat tadi sampaila aku ke bilikla beg duit aku tu hilang atau tercicir. Sampai2 bilik baru aku sedar beg duit aku takde dah. Dengan sabarnye aku ulang balik tempat yang aku dh lalu tadi. Bukan sekali, tp dekat 6 kali. Still jugak tak jumpa. Puas dah aku fikir2 balik, mane pulakla beg duit aku. CUAI GILA AKU SAMPAI BENDE PENTING MACAM TU BOLEH HILANG.

Tp aku tak tahu kenapa aku kurang sangat cemas kali ni. Mmg aku tak tipu ade rase geram dengan diri sendiri sebab cuai, cuak, cemas n segala bagaila. Cuma kali ni, perasaan tu takla teruk sgt mcm kejadian-kejadian aku hilang barang sebelum ni. Awal2 tadi je, tapi slow dh sbb aku dh borak2 dengan parent aku, lega ckit rase. Lagi satu, mybe sbb aku dh pasrah sgt pd ALLAH. Byk kali aku doa td supaye dipermudahkan aku jumpa. Mungkin belum rezeki aku lagi.

Aku sekuat hati tak mao fikir yg bukan2. Takut gak aku kalau aku salahkan org lain, kg tak pasal2 brg hilang, dosa plak dapat. Kalau boleh, aku tak maola fikir org amik ke, curi ke (walaupun kdg2 td terpikir jugak). Biarla aku piker yg ni salah aku. Sendiri cuai.

So nak dijadikan cerita, sampai la ni la aku tak jumpa lagi. Reportpun aku tak buat lagi, sebab aku takut kalau2 terjumpa o ade orang yang baik hati pulangkan malam ni. Kalau takde juga, esok pagi mmg kne buat report la. PADA SAPA2 YG JUMPA TU, MOHONLA JASA BAIK PULANGKAN YE..KALAU DUIT DALAM TU NAK AMIK, AMIKLA, AKU HALALKAN, DAPAT DOKUMEN2 PENTING DALAM 2 JADILA.

Kejap lagi aku mao cari lagi, harap2 jumpala. Sebabnya aku rase aku dh mcm nk stress je ni..hhahaha (gelak lagi baik dari mengeluh) okla, sampai cni dlula. Nak tggu Isyak. Doa2la aku jmp dompet aku ye.

p/s:  apa disebalik ujian ALLAH ini :penghapus dosa, atau peluang menambah pahala atas sifat sabar, atau DIA mahu aku makin dekat dengan DIA. YA ALLAH, berikanla aku petunjuk, ampunkanla dosaku…

       : kalau dpt borak kejap dengan Adottbusuk ni, bleh gak release tension ckit (angan2 je lebih)

No comments:

Post a Comment