Saturday, April 7, 2012

JoDoH..

Kalau kamu semua tengok pada tajuk entri ni, mesti ada yang dah bosankan. Sebabnya, kebanyakan bloggers lainpun dah banyak cerit pasal mende ni. Bukan dalam blog je, dalam “mukabuku”, twitter, tagged dan macam-macam lagila. Ade je perkara yang kadang-kadang sangkut perkara ni. Tapi tak banyak orang yang paham ‘bahawasanya’ jodoh ni kerja Maha Kuasa kat atas sana. Kita ni hanya boleh berharap dan berusaha saja, selebihnya Dia yang tentukan.

Entri ni aku post sebab banyak sangat dah orang tanya bila nak kawin, dah ade calon ke dan macam-macam lagi. Padahal selama ni aku selalu jugak kacau member2 dengan soalan yang sama. Hahahah. Kadang-kadang 2 aku terpikir juga, ingat selama ni makcik2 banyak tanye pasal jodoh ni kat anak2 gadis je, rupanye terunapun kne tanye juga, belum masuk janda n duda lagi, btol dak? Hahaha

Untuk menjawab semua soalan tue sebenarnya tak susah, sebab semua jawapan 2 dah ade dalam poket ni ha. Cuma fitrah manusia(kadang2 jela) malu nak menyatakan kebenaran. So berikut adela jawapan kepada soalan yang makcik aritu tanya (termasukla lain2 orang yang dah n belom tanye lagi)

Mengenai:-
  1. ·         Calon: dah ade sendiri punya, tapi kalau tulis status dlm fb, kne tulis “it’s complicated”, jugak considering calon2 pilihan mak..hahahaa. tp yg pasti, dh ade sbb mmg ALLAH dh tentukan jodoh kitakn.
  2. ·         Calonnye org mn?: hikhik, org Perok…opss..kalau jodoh, dengan org mn2pn kt bumi ni knela trima..namepun ORANG, kalau tny calonnye dr mn, bleh gakla masukkan alien skali…hahaha
  3. ·       bila nak kawin: susah jugakla nak jawab, tapi kalao orang tanya sekarang ni memang saya akan jawab bulan 7, inshaALLAH. (Sebabnya tak tahu). Satu lagi jawapan yang selalu saya jawab ialah “ kalau ade orang nak kawinkan saya free, sekarang juga saya boleh kawin”
  4. ·         Dah ade perancangan ke?: mesti la ada, Cuma tak tertunai je lagi. Eg; nak kumpul duit, gaji xdpt lagi n banyak hutang kne jelaskan; nak meminang anak orang, tapi blajarpun xhabis lagi, kerjapun xde lagi makcik…hhahaaha
  5. ·         Agak2 pilih org yg mcm mane nnt?: ala, kacang je nak jwb makcik…mstla pilih orang Islam…hahaha, wanita muslimah, anak yang taat pada keluarga n agama…barula boleh jadi istri yang solehah, sahabat yang memahami, ibu yang penyayang n bertangungjawab n bidadari saya kt syurga nanti. InshaALLAH.
  6. ·         Amboi, nak yang mcm 2, awak 2 dh bsedia ke?: Soalan ni lagi simple nk jwb, kalau saya dh sedia, dh lm dh sy kawin..hahaha. tak slhkan berharap yg terbaik..kita berusaha, ALLAH jua yang menentukan. Chewah.

Aku rase itu jela soalan makcik aritu yang aku masih ingat.. jawapannye plak, ade yang aku jwb sm mcm jwpn kat atas 2, ade jgk aku jwb dlm hati je..hahaha. Kang jwb semua mcm kt atas kg kne pang plak dgn makcik 2..hahaha. so hrp anda puas ati…

p/s: calon dh ade, tp kapel xde lg…hahaha, pasai pa xde?? Tunggu next entri nooo….

1 comment:

  1. tak kosser la nak baca nombor 3 dan seterusnye... dah baca nombor 2 je terus je nak tanya.. mana tahu calon yg mak pilih tu org perak? hahahaha

    ReplyDelete