Wednesday, April 11, 2012

Kulit luar…


First of all, slmat bercuti semua..moga buat perkara2 yg molekla gamaknye…hahahah. Arini punye entry bknla nk cerita sal kulit ape, tp just simbolik pd pandangan seseorang kepada seseorang yang hanya berlandaskan rupa paras, fizikal, pekerjaan n macam2 lgla yg kita boleh pandang pd seseorang..(agak ilmiah ckit ayat ni)…
Minggu ni aku boleh dikatekan busy sebab ade kerja yang supervisor soh aku tolong buat. Tapi yang bagusnya, aku dapat bergaul “mesra” dengan banyak orang dan dari situla aku blajar maksud “kulit luar” ni..
Senang crita mcm nila, pnh dgrkan ayat..

“ tak kenal, maka tak cinta”
“Jangan menilai orang dari sudut luaran or don’t judge a book by its cover”

Hahaha, so dh paham.. seminggu ni ak banyak belajar pasal konsep nila. Bukan sebelum ni tak penah sedar, tapi minggu ni contohnye terlalu banyak. Kita jangan nak sangka orang yang kerja bawahan ni takde perasaan and boleh diperli macam-macam dan yang orang atasan, behave, watch ur mouth..

Semua orang punyai tahap pengetahuan masing-masing yang orang lain kadang-kala xperasan atau buat-buat tak perasan. Mmg dari segi luaran (kulit luar) kekurangan semua perkara eg: harta, pangkat, ijazah..tp kita tak tao sejauh mane mereka mampu berfikir…so, ayuh banyak berfikir, merendah diri, perbaiki diri dan semoga berjaya..

p/s: tersilap tfsir bl melihat seorang bapa yang agak ‘serabai’ bawa anak makan anak ke kedai, tapi masyhaALLAH, aku rasa lepas ayah aku, diela antara bapa yg terbaik kat dunia..(pandangan aku sahaja)..

No comments:

Post a Comment